Att hamna rätt på vägen
Jag tror att jag blev lite övermodig i början av min övningskörarperiod. Sådär som man kanske kan bli när man tycker att det känns lätt. Jag gasade på för mycket, svängde för kraftigt osv.
Men ju mer jag nu kommit ut bland andra bilar, och kört lite längre sträckor, har jag börjat förstå också mina begränsningar. Och i det här skedet tycks det vara svårigheten att bli kvar på rätt ställe på vägen.
Blir jag nervös vid möten hamnar jag lätt för långt åt höger, men jag kan lika gärna hamna för nära mitten av vägen. Även de allra minsta rattrörelser sätter bilen på fel plats, och jag förstår att detta är mitt främsta fokus att öva på under januari. Att med en något lägre hastighet lägga stor koncentration på positioneringen. Det är först då jag hittat och automatiserat den som jag vågar öka hastigheten och köra på mer trafikerade vägar.
Jag ser fram emot fortsatt körning under 2025, och är glad att min handledare kryat på sig och står ut med mitt darrande sätt att framföra fordonet!
Men ju mer jag nu kommit ut bland andra bilar, och kört lite längre sträckor, har jag börjat förstå också mina begränsningar. Och i det här skedet tycks det vara svårigheten att bli kvar på rätt ställe på vägen.
Blir jag nervös vid möten hamnar jag lätt för långt åt höger, men jag kan lika gärna hamna för nära mitten av vägen. Även de allra minsta rattrörelser sätter bilen på fel plats, och jag förstår att detta är mitt främsta fokus att öva på under januari. Att med en något lägre hastighet lägga stor koncentration på positioneringen. Det är först då jag hittat och automatiserat den som jag vågar öka hastigheten och köra på mer trafikerade vägar.
Jag ser fram emot fortsatt körning under 2025, och är glad att min handledare kryat på sig och står ut med mitt darrande sätt att framföra fordonet!
Kommentarer
Skicka en kommentar